Kom ihåg inloggning
Bild saknas bananan
Kön: Tjej
Bor: Skåne
Inloggad: 28:e sep
Recensioner: 40
Bilder: 0
Gästbok: 18
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-05-07
Tid: 17:36
Svar: 6
Visningar: 277

Min pojkvän glider ifrån mig

Dela:

Jag vet inte ifall jag ska orka längre. I söndags blev han helt plötsligt väldigt kall mot mig på msn och det var för att hans mormor var väldigt sjuk så jag försökte trösta honom och vara där för honom. Men det har hållit i sig och bara blivit värre och värre. Vi va i tisdags och det var typ som vanligt, han sa att han älskar mig trots att jag tvivlat på det. Men sen på kvällen och speciellt igår förvirrade han mig igen.
Han har tagit bort allt som har med mig att göra på facebook osv, heter inte något med mitt namn på msn eller så. Fattar liksom inte varför han behöver vara så mot mig när han är ledsen? Jag ville träffa honom ikväll för jag vill finnas där för honom i verkligheten, men han sa att han inte hade tid. Och han vill inte heller ses i helgen, han tycker jag ska vara ute och ha kul i stället, fast jag sa att jag inte kan ha kul när jag vet att han mår dåligt.

Försöker han på något sätt göra slut på detta? Ger han upp tror ni? Jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som dessa 5 dagar och jag började storgråta i skolan idag också, jag klarar inte detta längre. Han är så kall mot mig, han säger att det inte är lönt att snacka om det för jag kan ändå inte göra något åt det.
Jag har försökt att vara envis med att jag visst finns där för honom, men jag vet inte ifall jag orkar kämpa mer för det, han ger INGET tillbaka. Han vill inte träffa mig och han låter mig inte hjälpa honom att må bättre, hur ska det någonsin funka?
Vi har bara varit tillsammans i ca 2 månader men han är verkligen min första kärlek och jag kan av hela mitt hjärta säga att jag älskar honom.

Tycker ni jag ska ringa honom och säga att antingen får han skärpa sig och försöka med vårt förhållande eller så får det ta slut? Detta är vår första riktigt stora nedgång, det har aldrig varit såhär illa förut att han inte svarar på sms eller skriver när jag loggar in på msn eller något. Jag vill ändå inte försvinna från honom när han EGENTLIGEN behöver mig som mest, men mitt hjärta spricker snart när han bara stöter mig längre bort. Någon som har varit med i liknande situationer eller har något att säga om hur jag "borde" göra? Jag känner mig så vilse, jag behöver verkligen honom.

1. 7 maj -09
  1. casablanka
  1. -

Min pojkvän glider ifrån mig

måste bara fråga för jag blev nyfiken nu.. e detta killen du skrev i en annan diskussion om som trodde ni va tsm?
  1. 7 maj -09
  1. Marrie
  1. 14

Det verkar som att han gör det för din skull, han behöver ha space men vill att du ska vara ute och ha kul! Om han behöver smälta detta själv så får du acceptera det. Du kan ju inte tvinga honom att vilja ha din hjälp. Om han behöver ditt stöd så kommer han säkert visa det. Att säga åt honom att skärpa sig.... alltså han bär på sorg, hans mormor är sjuk.. på vilket sätt ska han skärpa sig? Jag tycker det är lite själviskt av dig att förvänta dig att han ska skärpa sig och ha orken att lägga massa tid på er relation då han har det så jobbigt. Uppenbarligen kan han inte hantera det och vill att du ska bry dig om dig själv istället (för att han vill att du ska ha det bra) och du kan inte godkänna det? Skulle han vara skälvisk eller något för det?

Om du undrar varför han tagit bort era bilder så är det säkert bäst att du pratar med honom om det, fråga vad han menar med det. Det är tråkigt att du saknar honom och behöver honom så mycket, du får själv avgöra om det är dags att göra slut eller inte, om du vill vara tillsammans eller inte. Men du kan inte kräva av honom att han ska ha samma tid och orka visa samma känslor för dig som innan! Det har ju gått jättekort tid :S, bara sedan i söndags! Ska inte han få tid för space under ens en vecka? Det är faktiskt inte dig det är synd om :(.

Jag kan ha missförstått allt du skrev eller så, men från det jag tolkar av din text är detta min åsikt.
  1. 7 maj -09
  1. bananan
  1. 0

det är rätt, jag vet att jag är självisk som behöver någon som visar något tillbaka. ucsh, hatar mig själv just nu för att jag bara överreagerar till allt och gråter bara han inte säger att han älskar mig också när jag säger det. behöve nog höra att jag måste ge honom space, alla mina kompisar säger bara att jag måste snacka med honom osv men dom ser det nog inte från hans håll.
behövde lite perspektiv.. ska låta det gå åtminstone till söndag innan det ska behöva bli något snack.
skrev nog lite fel där med att han måste skärpa sig, menade inte det riktigt så som jag nu ser att jag skrev det. vill mest bara prata om hur det är mellan oss, ifall han bara tar ut det på mig eller ifall han inte känner samma sak längre.
men tack iaf!
  1. 7 maj -09
  1. bananan
  1. 0

och just de, ja det är han :) tänk att man från att varit så osäker på ngn och ite vilja ha honom kan göra vad som helst för honom, men jag är verkligen glad att jag gav det ett försök :)
  1. 7 maj -09
  1. Marrie
  1. 14

Självklart ska du kunna förvänta dig något tillbaka ifrån honom (har en kompis vars senaste förhållande gick ut på att hon gav allt till sin kille och ahn gav inget tillbaka, vilket är fel, då måste man göra slut), men detta är ju en ganska speciell situation. Angående att prata med honom så är det ju aldrig fel att prata, sålänge man inte ställer massa krav. Ta re' bara lugnt och låt allt ta sin tid ett litet tag så kanske det löser sig :)! ibland är att försöka pressa fram något en sämre idé.
  1. 7 maj -09
  1. bananan
  1. 0

Ja jo det är också så jag har tänkt innan mina dumma kompisar övertalade mig att han inte får vara så. Att jag inte ska pressa honom för då kommer han kanske bara göra ett dåligt val han egentligen inte vill. Jag har ibland bara lust att fråga vad han vill ha ut av att ha mig kvar när han inte vill träffa mig men jag ska hålla ut, ifall det löser sig sen så kommer förhållandet nog bara bli starkare så ska försöka prata liite med honom, men inga krav :)