Kom ihåg inloggning
Fraajdaa
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 30 maj -13
Recensioner: 0
Bilder: 3
Gästbok: 4
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-11-10
Tid: 23:31
Svar: 5
Visningar: 823

Mensvärk utan mens, ägglossning eller gravid?

Dela:

För kanske 5 dagar började jag få ont i buken , alltså i nedre delen av magen. Precis som mensvärk.. men jag ska inte ha den förrän runt den 19-23 .
Brösten är riktigt ömma och funderar på om det är en ägglossning. Men då ska man ju ha int i äggledarna sägs det men det har jag inte. Ovanför själv mutten gör det ont. :) :) Sen kissar jag ofta och mycket.
Sen så vet jag inte .. gravid.. känns som om det i så fall skulle vara för enkelt då jag och min kille inte använder skydd men han är riktigt försiktig med det han gör för han vill nog inte riktigt än bli pappa.
Vad tror ni ?

Gravid eller ägglossning?

1. 10 nov -09
  1. NewOrder
  1. -

Mensvärk utan mens, ägglossning eller gravid?

Det låter som om du är gravid. Ovanligt att kissa ofta när man bara har ägglossning.
Brukar du vakna mitt i natter för att kissa också?
  1. 10 nov -09
  1. Blondie2
  1. 45

jag har haft sån mensvärk när jag inte skulle ha mens på länge, har haft det flera gånger, men har aldrig varit gravid :P
har även kissat ofta, och haft andra tecken på graviditet, men aldrig varit de..men de betyder ju inte att du inte kan vara de :)
  1. 11 nov -09
  1. Guitar
  1. 6

Jag brukar få liknande värk ungefär en vecka el längre innan mensen, och även efter om jag har otur. Och här finns det ingen chans att man är gravid ^^ Men i din situation hade jag gjort ett test för säkerhets skull, risken finns ju.
  1. 11 nov -09
  1. wallan
  1. 0

Det kan vara vilket som. Symtomen stämmer ju, har man riktigt ont i brösten samt "huggande" mensvärk så brukar det vara en graviditet. Vänta tills du ska få mens,kommer den inte testa dig :)

Hursom så löser det sig alltid :)

Lycka till!
  1. 11 nov -09
  1. Fraajdaa
  1. 3

Hm .. tack för era svar.
Men inatt har jag haft så ont i mina bröst att jag knappt kunnat sova på dom.
På gravid hemsidor brukar det stå att man får ömma bröst men det kan ju vara mycket annat oxå. Men det är det där med att ådrorna i brösten brukar framhävas tydligare när man är gravid. Så jag ska invänta mensen innan jag gör några förhastade beslut. Även om jag skulle göra ett test så är det nog för tidigt att se ändå.