Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas coquetear
Kön: Tjej
Bor: Östergötland
Inloggad: 19 jan -10
Recensioner: 3
Bilder: 0
Gästbok: 18
Blogg: 1
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-04-24
Tid: 00:29
Svar: 6
Visningar: 685

Checka in online ryanair

Dela:

Sitter o ska boka en resa med ryanair men tycker det är förjäkla krångligt med alla valmöjligheter.. Är det smidigt att checka in online? Vad blir det för skillnad? Nån som gjort det?

1. 24 apr -09
  1. frida_90
  1. 0

Checka in online ryanair

Ja det är inga problem att checka in online :) Man gör det några dagar innan man ska resa så är det klart sen!
  1. 24 apr -09
  1. coquetear
  1. 0

Ok så bra :) .. men alltså vad blir det för skillnad på flygplatsen då? För vi kommer ju ha med en väska med :S

När du checkar in Online får du bara ha ett handbagage med dig och det får väga max 10 kg om jag inte minns fel. Du kan checka fram till 4 timmar innan avgång och två veckor innan tror jag.
När du checkar in så checkar du in för både dit och hemresa. Du skriver ut en boardingpass (2 papper) som du MÅSTE ha med dig. Tappar du bort papprena är det bara att logga in med dina uppgifter och skriva ut dem igen.

Du behöver inte vara på flygplatsen 2 timmar (men en timme är nog bra) innan eftersom att du inte måste checka in något utan du går direkt till gaten och visar pass och utskrivet boardingpass. Du går igenom säkerhetskontrollen först och då gäller det vanliga, ingen vätska över 100 ml per behållare och det ska ligga i en plastpåse, har du laptop med dig måste du lägga fram den så den syns.

det är jätte lätt, följ bara instruktioner och det kommer att ordna sig..
  1. 22 jun -09
  1. Recognize
  1. 0

måste man skriva ut en boardingpass på hemvägen också? Alltså, jag skriver ut ett boardingpass här i Stockholm och när jag ska hem från london så ska jag skriva ut ett till boardingpass där?
  1. 23 jun -09
  1. Recognize
  1. 0

har skrivit ut boardingp, behöver ingen hjälp! ;)