Kom ihåg inloggning
Bild saknas nisur
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 16 dec -10
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-05-05
Tid: 16:58
Svar: 208
Visningar: 3302

KATTUNGE

Dela:

Hej! Ska köpa en kattunge till min pojkvän! :D

Vet någon var man kan hitta en till max. 400 kr? :)

1. 5 maj -08
  1. Fruktsallad
  1. 0

KATTUNGE

är du säker på att han vill ha en kattunge?? det är inget man ger bort bara sådär i present utan är en stor ansvar, som kostar en massa pengar (för din kille) i form av kastrering, vetrinärbesök, mat, kattsand mm. En katt kan leva upp till 20 år.
  1. 5 maj -08
  1. nisur
  1. -

ja han har velat det länge. och han är väldigt ansvarsfull och så, så jag vet att han kan. jag har haft katt flera gånger å han gullar alltid med den. vet att han skulle ta hand om den jättebra!! :) dessutom hade vi inte tänkt att kastrera den. :)
  1. 5 maj -08
  1. Fruktsallad
  1. 0

så ni har tänkt låta katten förbli okastrerad??
Du vet vel att en oskastrerad hankatt pissar lite överallt i hemmet, o en honkatt låter en massa och mår dåligt av att löpa konstant.

och bli katten sjuk så kostar vetrinärbesöken massa, det är tal om flera tusenlappar. och så måste man hitta kattvakt om man tänkt resa iväg på semester eller vad som helst, en katt varar ju i ca 20 år. Vill han ha ett ansvar som varar 20 år?
  1. 5 maj -08
  1. Merida
  1. 48

En veterinärförsäkring kostar ca 100:- i månaden altså 1200:-/år, man behöver inte kastrera en katt, de kan hålla sig rumsrena men OM katten börjar markera revir så kan man göra det, kostar ca 1000:-. Om man ska åka iväg på semester så kan man vänja katten vid att åka bort och man kan lämna bort katten till ett pensionat! (inget att rekomendera dock då katter tar långttid på sig att vänja sig vid nya miljöer, upp till var och en!) Så varför inte? Tänk på den nya lagen om 6 timmar! En katt får INTE vara ensam i mer än 6 timmar!
  1. 5 maj -08
  1. honeybun
  1. 0

Låter inte helt genomtänkt...speciellt inte om ni inte tänker kastrera/sterilisera den. låt honom skaffa en katt själv. Ett djur är en levande varelse ingen present! Tänk efter!
  1. 5 maj -08
  1. Merida
  1. 48

Så ni tycker att det hade varit fel om jag hade råkat fylla år när jag ville ha katt? Jag hade tagit lika stort ansvar ändå. och om han ÖNSKAR sig en katt så tycker jag inte det är fel att ge bort den
  1. 5 maj -08
  1. honeybun
  1. 0

Om han vill ha en får han köpa en själv, ansvara för den, kastrera, mata den allt.....var med min kisse hos vetrinären kostade 4500 :- Är man sjutton har man oftast inte dom pengarna.....ska man då avliva den? Trots att man har tagit på sig ansvaret?
  1. 5 maj -08
  1. Merida
  1. 48

Vem har sagt att HAN är 17?
  1. 5 maj -08
  1. honeybun
  1. 0

Nänä....same shit ändå!
  1. 5 maj -08
  1. Merida
  1. 48

Förresten så får du skaffa en försäkring så att självrisken inte blir så hög! Min ligger på 1 000:-
  1. 5 maj -08
  1. Panzarlotta
  1. 95

Då tänker jag till skillnad från de flesta andra faktiskt svara på din fråga. Om din pojkvän är lämlig kattägare vet du förmodligen bättre än tjejerna här. www.bukefalos.se har en del kattannonser.
  1. 5 maj -08
  1. honeybun
  1. 0

Min katt går inte att försäkra pga sin höga ålder! Blir lika dyrt i slutändan ändå!
  1. 5 maj -08
  1. Fruktsallad
  1. 0

Men gud! alltså att ge en katt i present till nån är som att dumpa en unge hos någon och säga grattis på födelsedan, har får du en livslång ansvar att ta hand om. Vet inte om du har råd med den, vet inte om du står ut med ansvaret, och vet inte hur du ska göra när du tänkt åka iväg på semester. Men grattis iaf.