Kom ihåg inloggning
Bild saknas Ella93
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 11 mar -13
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-11-05
Tid: 00:54
Svar: 13
Visningar: 526

Pierca tungan? ont?

Dela:

Gör det ont att pierca tungan??

1. 5 nov -10
  1. willoow
  1. 0

Pierca tungan? ont?

tog hål i tungan i tisdags och det gjorde inte alls ont, utan det e efter när tungan börjar svullna det gör ont. men redan idag har svullnaden gått ner och jag kan nästan äta som vanligt har till och med fått i mej knäckemacka vilket jag aldrig skulle fått igår. haha men sök på det istället där uppe i sök fältet så får du nog många svar :)
  1. 5 nov -10
  1. Ella93
  1. 0

Haha okej :)
  1. 5 nov -10
  1. louuu
  1. 0

alltså du kommer säkert få massa olika svar. det finns liksom inget "rätt" svar om man säger så.. är du piercad sen tidigare? isf kan man jämföra lättare. annars har människor så olika gränser för smärta så det är svårt och säga och kanske dumt och lyssna på vad andra säger, iofs om alla skulle säga att det är det värsta de gjort i hela sitt liv och att det gör svinont så kanske man skulle lyssna =P men piercingar är det väldigt olika. Jag skulle säga att det inte alls gör ont, men då har jag iofs piercat mig en hel del men jag tycker inte det är många som jag kan säga "aj det gjorde jätteont" om.

tungpiercing är väl den piercingen som man känner av mest i början, det känns ovant att ha nåt i munnen och läkningsstaven är oftast jättelång (för lång känns det som) men det är för att tungan sväller så fruktansvärt på vissa så den lär vara lång de första veckorna innan man får byta.
de första dagarna är tungan öm och svälld och man får vara försiktig med staven, kommer man åt den så är det ömt (som det skulle vara med vilket öppet sår som helst). vissa kan inte äta ordentlig mat på flera dagar medans andra kan eller väljer att göra det. sen beror det ju på hur gnällig man är. är man känslig så kanske man skulle säga att det gör oont..

men vill du det tillräckligt mycket så borde du egentligen bara lyssna på dig själv och göra en. jag kan iaf säga att se till att gå till en duktig piercare så kommer det vara smärtfritt och gå galant!
  1. 5 nov -10
  1. babiie1
  1. 0

Nej då tungan gör intealls ont att peirca, eftersom man får bedövning men visst det känns .
Jag va jätte orolig för 3 år sen när ja tog peircing i tungan eftersom de såg så ont ut , men nu skrattar jag bara tillbaka och tänker att det fins värre saker att peirca tungan käns typ som 2 sprutor samtidigt .Ingen fara men gå bara till en studio där som e grymma och kan sina grejer och där dom fått mycket bra kritik
jag skulle rekomendera en peircing affär ii stockholms gamla stan där har ja tagit alla mina 3 peircingar och jag har inte fått ngr infenktioner eller ngn ting sånt.
han heter Tairon:)
han e grym han e rolig;)pusssar<3

det känns inte ..!
  1. 5 nov -10
  1. Flingans
  1. 39

Gör inte speciellt ont alls. Tungan är en av de piercingar som gör minst ont att göra :
Dock är det jobbigt efteråt, känns jätteovant, och du kommer antagligen inte kunna äta på ett tag.
För mig kändes det som som jag aldrig skulle kunna äta normalt igen, för det va så jäkla svårt i början, men nu går det som en dans :)
  1. 5 nov -10
  1. Ella93
  1. 0

Ahh okej :)

Vi får se om jag vågar... är ganska feg :)
  1. 5 nov -10
  1. tilda972
  1. 4

Jag tog i tungan för typ ett halvår sen och jag tyckte inte att det gjorde ont när dom tog utan det var nör han skulle skruva på ena kulan som det började göra ont och när tungan svullnade. Men det är bara att ha en isbit i munnen så går det över fortare :D
  1. 10 nov -10
  1. Ehlinmaria
  1. 10

Min gjorde inte ont att göra, Dagen efter gör det ont om när det är svullet, Men försök äta så mycket isglass som du kan. Det är perfekt :)
  1. 10 nov -10
  1. yena89
  1. 0

Det gör inte det minsta ont att ta. tungan består av två muskler och emellan dem finns inga nerver så. sätter piercaren nålen fel kan det göra ont däremot. Det är veckan efter som det kan göra allt från lite ont till extremt ont. du kommer inte kunna äta eller prata normalt på några dagar. jag kunde inte äta fast föda på 2 veckor o jag läspade i 4 veckor. men sen finns det ju dom som kan äta på donken direkt efter utan några problem.
  1. 17 nov -10
  1. mickimelius
  1. 11

Har piercing i tragus, navel och tunga. har även haft i läppen flertalet gånger. Tungan är defenitivt den som gjorde minst ont. Kändes faktiskt inte alls ont, var bara svårt att äta i ca 2 dagar. Soppa is your friend ;)
  1. 17 nov -10
  1. Xpression
  1. 2

Nej.
  1. 17 nov -10
  1. tipzy
  1. 0

På mig kändes det att det gjorde ont men inte extremt.. Fick även jätteont direkt efter åt och kunde inte prata på hela dagen.. Men nästa dag så hade jag inte ont längre :D