Kom ihåg inloggning
Bild saknas pinkizz1
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 18 maj -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad:
Tid: 18:07
Svar: 8
Visningar: 207

Tatuera 16 år

Hej jag är 16 år och skulle vilja tatuera mig.
Två rosetter under nyckelbenen.
Men måste hitta en studio :O
Någon som har tips på tatuerings studio i närheten av stockholm som tatuerar 16 åringar ?
Jag vet ett ställe där dom tatuerar 17 åringar . Ska ringa dit imorgon och fråga om det gör något med ett år .
Mina föräldrar är okey med det och så .
har redan en tatuering som min brorsa gjorde på mig Men skulle vilja göra rosetterna hos ett proffs.

Jag vill INTE höra att jag borde vänta och att det inte är någon seriös studio som tatuerar minder åriga m.m ... Jag bryr mig inte ett PISS om det .......
Det va inte därför jag gjorde den här statusen !!!!!!

Tack i förhand !

1. 13 maj -12
  1. Motherofgod
  1. 11

Tatuera 16 år

Alltså du växer ju fortfarande så risken finns att tatueringen blir helt skev om bara ett par år.. Jag skulle nog vänta tills jag blir 18 om jag var du. Det är ju bara 2 år kvar.
  1. 13 maj -12
  1. Motherofgod
  1. 11

Sedan så får du väl tatuera dig vart du vill så länge du har tillstånd ifrån din förmyndare?
  1. 13 maj -12
  1. pinkizz1
  1. 0

Tyvärr så får man inte tatuera sig på alla tatuerings studior även om man får av föräldrarna :O
  1. 13 maj -12
  1. Nattiludie
  1. 6

jag gjorde min första när jag var 15 , sålänge man har föräldrarnas tillstånmd brukar det vara okej , det var endå en seriös tatuerare jag var hos
  1. 13 maj -12
  1. jollycox
  1. 1

Nattiludie: nej det var inte en seriös tatuerare.

Ingen seriös tatuerare tatuerar någon under 18 år. Punkt.
TS. du får vända dig till någon oseriös tatuerare, men då kanske hen inte är lika noga med hyginen heller. Och du borde bry dig om det för det är något som ska sitta på dig resten av ditt liv! Och dessutom på ett så pass synligt ställe som under nyckelbenen.
  1. 13 maj -12
  1. Nattiludie
  1. 6

hon hade iaf vunnit priser på tatueringsmässor och detta var ju för 10 år sedan så reglerna kanske är hårdare nu
  1. 14 maj -12
  1. pinkizz1
  1. 0

Har hittat en studio i stockholm nu så blir tatuering om 1 månad ;)
  1. 19 maj -12
  1. Ellen_K
  1. 0

Jag var femton när jag gjorde min tatuering, var i Tyskland på språkresa.. fast du kanske inte bryr dig ett piss om det. Men gå till en seriös studio med dina föräldrar och checka tillsammans med dina föräldrar om de går ändå :)