Kom ihåg inloggning
Bild saknas Cissi_86
Kön: Tjej
Bor: Östergötland
Inloggad: 4 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 13
Gästbok: 338
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-12-16
Tid: 01:51
Svar: 3
Visningar: 244

Webbläsaren hänger sig hela tiden

Dela:

Jag har provat:

flera olika webbläsare
rensat cachen
kört virus rensning

inget funkar

Så vad är de vanligaste felen när internet hänger sig...
blir galen att inte kunna använda internet i mer än 1 min innan den hänger sig. När jag googlar på det så har de flesta problem med en viss webbläsare men det är inte det som är problemet här tydligen.

Tacksam för svar

Webbläsaren hänger sig hela tiden

Har du någon extra brandvägg installerad?
Typ ZoneAlarm, Norton Internet Security osv?
  1. 16 dec -09
  1. Noax
  1. 5

Om du har testat olika webläsare typ firefox eller chrome, så är det inte webläsarens fel. De två kan läsa alla programspråk. Då har du antigen fel på uppkopplingen (brukar vara det vanligaste felet) om du har trådlöst och nätverkskortet tappar uppkoppling så "hänger" sig internet. Annars så kan du ha proxyfel, vpnfel, brandväggsfel. Kolla först och främst vilken port webläsaren använder. Kontrollpanel---> windowsbrandväggen (eller under säkerhetscenter-->brandvägg) ---> ändra inställningar---->undantag--->kryssa i webläsarens namn i listan. Gör detta på samtliga kända brandväggar. Om någon floddar/scannar din dator så kan uppkopplingen sacka också. håll inne "windowsknappen" och klicka "R" släpp--->du får upp "RUN" rutan --->skriv CMD----> skriv ipconfig /renew---> nu har du en ny ip-adress och floddingen/scanningen upphör. Temp/cach osv spelar ingen roll på uppkopplingen särskilt mycket.
  1. 16 dec -09
  1. Cissi_86
  1. 13

Jari, nej bara windowsbrandväggen.

Noax,Tack jag ska kika