Kom ihåg inloggning
Bild saknas Goldie95
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 2 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2011-07-19
Tid: 11:43
Svar: 8
Visningar: 394

Dölja sin blogg google

Hej! Någon som vet hur man kan dölja sin blogg för sökmotorn på google? Om man inte vill att den ska komma upp ? Jag har blogg.se och har gått in på inställningar- sedan ¤dölj min blogg f´ör index och övriga sökmotorer. Men den finns fortfarande dära ... hur gör man ? Tack på förhand

1. 24 jul -11
  1. styleeh
  1. 2

Dölja sin blogg google

asså, söker du på bloggens namn då? eller typ ditt namn och sen blogg? asså om vi säger att du heter jessica haraldsson typ :P så tex *jessica haraldsson blogg * för om det kommer fram när du skriver så , ta bort ditt efternamn ;) För jag tror inte att man kan hindra folk från att hitta bloggen om man söker på bloggens namn .. Men jag vet inte :P
  1. 26 jul -11
  1. Goldie95
  1. 0

okej, hur tar man bort sitt efternamn då ?:) För det var det jag gjorde, sökte på hela mitt namn och då kom bloggen upp, hur gör jag?:)
  1. 27 jul -11
  1. styleeh
  1. 2

Okej, först loggar du in på blogg.se . Sen trycker du på översikt, sen inställningar,sen profil . Där står det Alias/Namn och där suddar du efternamnet ;) hoppas det funkar! jag tror det är så..
  1. 31 jul -11
  1. Goldie95
  1. 0

Fungerade inte ...:S hur gör jag?:)
  1. 31 jul -11
  1. styleeh
  1. 2

oj , då vet jag inte :P jag har ett ganska vanligt namn så det kommer upp massa andra bloggar när jag söker på mitt ... Nån annan som vet?
  1. 31 jul -11
  1. Mirella1
  1. 1

Om du skrivit ditt för och efternamn på din blogg tex i ett inlägg så kan det vara det!
  1. 31 jul -11
  1. Goldie95
  1. 0

Okej men har inget minne av att jag gjort det... :S Om jag råkat gjort de för hundra år sedan typ et t inlägg för två år sedan kan jag tabotr namnet då? ..:S
  1. 1 aug -11
  1. Mirella1
  1. 1

Ja det är ju bara trycka på "inlägg" och leta upp inlägget sen ta bort namnet och sedan spara. Om det var det du menade :P Men kolla vad som kommer upp när du trycker på länken till din blogg (från google) är det ett inlägg eller bara startsidan? tryck på Ctrl och sen F och sen sök på ditt namn så kanske du hittar det någonstans i din blogg.
Liknande diskussioner: