Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas freakyfr
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 23 okt -09
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-08-19
Tid: 11:44
Svar: 25
Visningar: 467

Reserv på högskolan, help!

Dela:

Hejsan!
Jag har gjrot en efteranmällan till en utbildning, och lyckades komma in som reserv nummer 10!
Jag sökte i juli vilket är jättesent egentligen.. och förstår att ifall någon hoppar av så ringer de upp nästa som står i kö.

MEN
Jag hörde om man går till uppropet och de som ska vara där inte är där så kan man ta deras plats.
För mig låter det lite som påhittat men personen som sagt detta är övertygad.

Så ni som har kommit in på ett program trots att ni varit reserv, hur gick det till ringde dom er?
Tror ni jag kan gå till uppropet och komma in på programmet?

1. 26 aug -09
  1. HappyFeet
  1. 0

Reserv på högskolan, help!

amorspilar, men vart ska du plugga da? min universitet ligger 3 timmar hemifrån, men jag vågar inte bo med främlingar, spec killar men det e svårt att fixa egen lägenhet.
  1. 26 aug -09
  1. Amorspilar
  1. -

Jag ska också plugga tre timmar hemifrån, haha. Bor utanför malmö och ska plugga i vaggeryd (höjd med göteborg fast mitt i landet) du då?

Jag är också livrädd för att bo med främlingar, men det kan max bo två andra personer i det andra sovrummet och ofta bor ju inte folk på vandrarhem "alltid" utan mer nån natt då och då. Så det lär inte vara folk där hela tiden och ibland kommer man väl ha tur och ibland otur antar jag :P
  1. 26 aug -09
  1. HappyFeet
  1. 0

jag bor i göteborgstrakten men kom in på växjö. jag känner absolut ingen där och tycker det e så tråkigt att behöva flytta så lång från familjen o alla jag älskar =(( jag överväger till och med att hoppa av på grund av det.
  1. 27 aug -09
  1. Amorspilar
  1. -

Kommer du plugga varje dag? Jag förstår dig, min skola är också tre timmar bort men vi kommer bara ha lektioner 1-2 gånger i veckan och då kommer jag pendla upp, sova på vandrarhem och sen köra hem och bo hemma resten av veckorna.

Jag har bott utomlands i några månader innan och det var INTE bra för mitt förhållande med min pojkvän bla. så det gör jag inte om i första taget... :(
  1. 27 aug -09
  1. em_san
  1. 0

Ska du bara ha 1-2 lektioner i veckan? jag ska ha 1-2 lektioner om dagen... Och vandrarhemmet där jag bor så måste man ev dela med två andra tjejer, man får inte ha ett eget sovrum eller så..
  1. 27 aug -09
  1. Amorspilar
  1. -

Nä, inte bara 1-2 lektioner i veckan utan lektioner 1-2 dagar i veckan. Vi behöver alltså bara vara på plats i skolan 1-2 dagar i veckan och resten av tiden är det fria studier och tid till att plugga osv.

Därför kan jag plugga på distans.

Men du kan ju testa att dela med dem? Jag gick på internatskola i gymnasiet så jag vet hur det är att dela med andra. Ibland är det underbart och ibland är det hemskt! Men vill man göra nåt så får man ju stå ut :)
  1. 28 aug -09
  1. HappyFeet
  1. 0

amorspilar, aa jag kommer plugga nästan varje dag :( men jag kan inte bo i vandrarhem vill inte. så jag får väl ringa skolan o försöka fixa en lägenhet oxå.
  1. 28 aug -09
  1. HappyFeet
  1. 0

när börjar du plugget förresten?
  1. 28 aug -09
  1. Amorspilar
  1. -

naaomi: men testa, det kan ju bli kul faktiskt!

Jag börjar på tisdag så kör upp till vandrarhemmet måndag eftermiddag :) denna första veckan ska jag vara där ända tills fredag men sen kommer det bara bli 1-2 dagar i veckan
  1. 31 aug -09
  1. HappyFeet
  1. 0

amorspilar, gud jag vågar ej :( som sagt jag vågar inte bo med främlingar jag e väldigt paranoid. jag missa skolan på grund av det, jag börjar igentligen idag men gick inte.
  1. 5 sep -09
  1. Amorspilar
  1. -

Okej... tråkigt... jag gillar inte heller att bo med främlingar, men mina drömmar är viktigare än det. Jag skulle ångra mig fruktansvärt om jag inte började plugga nu