Nån som har fått allergi mot VIT tatueringsfärg?

Ostbage87 +1
Jag har många svarta tatueringar sen innan väldigt stora men så gjorde jag en nu den 20e december och tvättade den som jag skulle osv. (man kan ju allt de där sen innan)

För 4 dagar sen blev den röd där de VITA på tatueringen va, samt kliade väldigt mycket och är upphöjt.

Gick till läkaren och de va ingen infektion utan jag är tydligen allergisk mot vit färg (?) vilket är rätt ovanligt då röd och gul färg är giftigaste för huden om man så säger .

Fick allergimedicin utskrivet, men behöver jag verkligen ta de? Kan de gå över av sig själv? Fler som haft såhär?
Kommer de någonsin bli bra? Blir de värre? Många frågor som sagt..

Kan maila bild privat om nån vill se tatueringen, vill inte lägga ut den offentligt .

Mvh Anna

2 svar

mamacitaa +1
Det är väl klart att du ska ta medicin om du fått den utskriven. Gå tillbaka till din tatuerare och rådfråga med han/hon.
Merida +1
Jag hade vänt mig till studion där jag tatuerat mig. De måste haft fler som ringt och rådfrågat. De har dessutom mer erfarenhet kring bläcket än vad en allmänläkare har (utan att förminska en läkares kompetens).