Träning för magrutor snabbt resultat

depending +1
Hallå allesammans, någon person som är bra på träning?
Jag undrar om dt finns någon träning jag kan utföra dagligen som ger resultat på magen fort?
Jag skall resa utomlands den 19juli o undrar om man kan få fram resultat tills dess om man utför träningen 3 ggr dagligen?
Jag håller på med core just nu, vet inte vad dom olika övningarna heter men bland annat plankan osv.

Hur länge skall man hålla på per övning?
O det viktigaste, kan man se resultat på mindre än en månad?
Jag är ute efter magrutor, inte att bli smalare. Eftersom jag kompletterar med ridning då jag har egen häst så rör jag mig på många olika sätt dagligen. Jag har även hund så jag är ute och går långa och raska promenader dagligen. Kollar man på min mage kan man se början till magrutor.

10 svar

bonfire +1
Om du har början redan så har du bra förutsättningar för att lyckas. Kombinera styrketräning med kondition (hela kroppen) försök blanda mellan tunga magövningar och lite annat.
Kosten är däremot det viktigaste sägs det, så det är nog där du bör börja se efter.
ungrarn +1
Glöm inte att vilan är viktig också! Du kan inte köra tre gånger om dan regelbundet utan vila.
Jara +1
Kolla på bodyrock.tv och kör passen de har där. Funkade för mig :) Annas är att simma "fjärilskick" på rygg ett bra sätt att få magrutor :)
Robbn94 +1
Träning eller inte. Negativ energibalans behöver du om du vill att "magrutorna" skall synas. Musklerna finns alltid där bara att de kan döljas av fettet i fettväven.
P-Floyd +1
Spring 10km om dagen, gör 400-600 situps varje dag.
106061 +1
Även om du inte vill bli smalare måste du förbränna fett, annars kommer musklerna inte synas. Så cardio-träning och en bra kost är viktigt om du ska få resultat
Micke-boy +1
1) Hängande benlyft dagligen. Det börjar enbart hända grejor när du kommer till "brännan" (så FORTSÄTT FÖR F*N!)
2) Ät kyckling, broccoli, nötfärs, kesella och drick protein-shakes ett par gånger om dagen.

Done! Simpliticy i sin ädlaste form! ;-)

Avion +1
För att va överdrivet informativ.
Du kommer omöjligt kunna bygga nämnvärda mängder muskelmassa på mindre än en månad, desseutom är det inte det essentiella för att få fram packet, det viktigaste är att ha tillräckligt låg kroppsfett för att abbsen ska kunna synas igenom underhudsfettet.

Om du redan har hyfsat låg kroppsfett så är det lätt att få fram magmusklerna, även om inte styrkeövningar kommer ge synbar skillnad på så pass kort sikt så träna magen ändå, men det viktigaste är att du äter kalorisnålt men näringsrikt och tränar intensiv kondition/intervall.

Micke: en övning börjar ta sin effekt innan brännan, allt du gör bränner kalorier, så redan vid första lyftet i benlyft så börjar arbetet, likadant för anabol aktivitet så börjar övningen ta effekt redan vid första lyftet då målet med att styrketräna är att intensivt bryta ner muskeln för att sedan ge den de ämnen den behöver för att bygga upp sig större och starka än innan, du börjar bryta ner muskeln redan vid första lyftet, brännan tyder endast på grov ansträngning i muskeln och med största sannolikhet ett överskott av blodtillförsel i det nämnda muskelområdet. Men det är alltid bra att sikta på ''brännan'' :)
Robbn94 +1
Avion, Jag förstår inte varför du har som mål att bryta ner muskeln intensivt. Om något så är målet att hålla muskelproteinnedbrytningen så låg som möjligt.
Avion +1
Du vet att den anabola aktiviteten går ut på att när du styrketränar så skapar du mikroskador i muskelfibrerna (bryter ner muskeln, detta ligger i direkt förhållande till hur mycket du lyfter, hur många övningar du gör per muskel och antal reps och set per övning, desto mer av dessa faktorer desto hårda nöter du ut muskeln/skapar större och fler skador i muskelfibrerna), desto hårdare du bryter ner muskeln desto mer utrymme finns det för anabol aktivitet, men även desto mer essentiellt blir det att hålla en återhämtande kost i form av proteinöverskott och helst kaloriöverskott.

Skapar du inte dessa skador i muskelfibrerna så finns det inget som kan återhämta sig och växa större och starkare.
Got it?